.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کشف 50 حلقه مار افعی در آمل
رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست مازندران از کشف و ضبط 50 حلقه مار افعی در منطقه نمارستاق آمل خبر داد.

به گزارش شمال نیوز: ربیعی صبح امروز با اعلام اینکه مأموران اجرایی محیط زیست آمل 15 حلقه مار از گونه افعی البرزی و قفقازی را در هنگام شکار از سوی متخلفان کشف و ضبط کردند، اظهار کرد: روزهای اخیر مأموران اجرای حفاظت محیط زیست آمل از سوی مخبران محلی خبری را دریافت کردند که برخی در منطقه کوهستانی جنوب شرقی آمل منطقه نمارستاق در حال شکار هستند.

وی با اشاره به اینکه مأموران اجرایی حفاظت محیط زیست آمل با گشت‌زنی در منطقه به تعقیب شکارچیان رفتند و تعدادی از افراد را که جعبه‌ای در اختیار داشتند، دستگیر کردند، افزود: شکارچیان متخلف در حال جمع‌آوری مارهای سمی بودند.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست مازندران، اضافه کرد: تعداد 15 مار افعی قفقازی مورد شکار شکارچیان متخلف قرار گرفت و مأموران شکارچیان را دستگیر و مارها را کشف و ضبط کردند.

این مسؤول بیان کرد: شکارچیان پس از دستگیری مدعی بودند مارها را برای مؤسسات دارو و سرم‌سازی می‌خواهند که این ادعا از نظر محیط زیست واهی بوده است.

ربیعی با بیان اینکه پرونده متخلفان پس از بررسی تخصصی به مراجع قضایی ارجاع داده شد، گفت: متخلفان شکار مار در اعترافات خود اعلام کردند که در گذشته هم شکار اینگونه مار را داشتند و تاکنون 50 مار جمع‌آوری کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: مار افعی البرزی از خزندگان حمایت‌شده است و براساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست ضرر و زیان هر مار افعی بالغ بر 10 میلیون ریال است.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست مازندران در خصوص خرس قهوه‌ای که در روزهای اخیر در منطقه دودانگه ساری تلف شده است، تصریح کرد: وضعیت آماری خرس قهوه‌ای در شمال خوب است فقط تعارضات بین انسان، دام و حیات وحش سبب می‌شود که این گونه خرس دچار آسیب شود.

این مسؤول با اشاره به اینکه خرس قهوه‌ای برای ادامه حیات وارد اراضی کشاورزی، دامی و باغی در منطقه کوهستانی می‌شود، افزود: لازم است بومیان محلی در هنگام دیدن انواع حیوانات به جای اقدام خودسرانه به مأموران محیط زیست اطلاع دهند.

ربیعی اطلاع‌رسانی، فرهنگسازی و حضور مستمر مأموران حفاظت محیط زیست در مناطق مختلف جنگلی و کوهستانی را عاملی در کاهش شکار و آسیب رساندن به حیات وحش دانست و گفت: البته در برخی موارد تخلف‌هایی در شکار گونه‌های حیات وحش می‌شود که از طریق تله‌گذاری و شلیک با تفنگ‌های شکاری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هر ساله با همکاری بومیان محلی و کشاورزان گونه‌هایی از حیات وحش به‌ویژه خرس قهوه‌ای شمالی را از تله آزاد می‌کنیم و به زیستگاه منتقل می‌شوند، افزود: هفته گذشته در حوزه دودانگه ساری خرس قهوه‌ای که از یک دست آسیب دیده بود در منطقه دیده شد این خرس دارای سن بالا بوده و با توجه به آسیب‌‌دیدگی شکار برایش سخت بود و مأموران محیط زیست به راحتی خرس را گرفتند که بعد از مدتی تلف شد.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست مازندران در بخش پایانی سخنانش، گفت: خرس قهوه‌ای شمالی از گونه‌های حفاظت شده است.

منبع:فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.127 seconds.